Eyüpsultan’da Dev Geri Dönüşüm Başarısı: 144 Bin Ağaç Kurtarıldı

Eyüpsultan Belediyesi Sıfır Atık Merkezi, Nisan 2024’ten bu yana milyonlarca kilogram atığı geri dönüşüme kazandırdı. Çalışmalar sayesinde 144 bin ağacın kesilmesi önlenirken, milyonlarca litre su ve enerji tasarrufu sağlandı.

26 Haz 2026 - 16:19 YAYINLANMA
26 Haz 2026 - 12:44 GÜNCELLEME

Eyüpsultan Belediyesi, sürdürülebilir çevre hedefi doğrultusunda hizmet veren Sıfır Atık Merkezi ile geri dönüşümde önemli bir başarıya imza attı. İlçe Sıfır Atık Yönetim Planı kapsamında kaynağında ayrı toplanan atıklar çevreye ve ekonomiye kazandırılırken, doğal kaynakların korunmasına da büyük katkı sağlandı.

İstanbul Avrupa Yakası'nın ilk otomatik ambalaj atığı ayrıştırma tesisi olma özelliğini taşıyan yaklaşık 1.800 metrekarelik merkezde; kâğıt, plastik, cam, metal, bitkisel atık yağ, elektronik atık ve tekstil ürünleri modern ayrıştırma sistemleriyle geri dönüşüme hazırlanıyor.

Milyonlarca Kilogram Atık Ekonomiye Kazandırıldı

Nisan 2024'ten bu yana merkezde;

  • 8 milyon 521 bin 572 kilogram kâğıt-karton,
  • 2 milyon 648 bin 597 kilogram plastik,
  • 508 bin 460 kilogram cam,
  • 345 bin 469 kilogram metal,
  • 277 bin 525 kilogram bitkisel atık yağ,
  • 640 bin 116 kilogram tekstil atığı geri dönüşüme kazandırıldı.

Çevreye Büyük Katkı

Geri dönüşüm çalışmaları sayesinde;

  • 144 bin 866 ağacın kesilmesi önlendi.
  • 277 milyon 525 bin litre içme suyu tasarrufu sağlandı.
  • 50 milyon 474 bin 590 kilovatsaat enerji tasarrufu elde edildi.
  • 1 milyon 664 bin 983 kilogram sera gazı salımı engellendi.

Eyüpsultan Belediyesi, Sıfır Atık Merkezi aracılığıyla hem çevrenin korunmasına hem de ülke ekonomisine katkı sağlayan çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: