Kadıköy’den Sağlıklı Kentler Hamlesi: DSÖ Ağı’nda Yeni Dönem Onayı

Kadıköy Belediyesi, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından yürütülen “Avrupa Sağlıklı Kentler Ağı” üyeliğini yeniden tescil ettirerek 2026-2030 dönemini kapsayan 8. Faz’a kabul edildi.

20 Haz 2026 - 11:55 YAYINLANMA
26 Haz 2026 - 12:19 GÜNCELLEME

2005 yılından bu yana ağın aktif bir üyesi olan Kadıköy, 7. Fazı (2019-2025) başarıyla tamamlamasının ardından uluslararası sağlık kentleri platformundaki yerini güçlendirmeye devam etti.

Belge Portekiz’de Teslim Alındı

DSÖ Avrupa Sağlıklı Şehirler Ağı Yıllık İş Toplantısı ve Teknik Konferansı, 16-18 Haziran tarihleri arasında Portekiz’in Viana do Castelo kentinde gerçekleştirildi. Toplantı kapsamında Kadıköy Belediyesi’ne verilen “Geçici Olarak Belirlenmiş Üye Şehir Belgesi”, belediye meclis üyeleri İpek Demirtaş ve Birgül Coşar tarafından teslim alındı.

21 Yıllık Kesintisiz Üyelik

Kadıköy Belediyesi, 2004 yılında alınan meclis kararıyla dahil olduğu ağda 2005 yılından bu yana kesintisiz şekilde yer alıyor. Bu süreç, ilçenin uluslararası yerel yönetim standartlarında güçlü bir konum elde etmesini sağladı.

Ağ üyeliği; belediye hizmetlerinde etkinlik, kentsel sorunlara bilimsel çözümler geliştirme, kurumsal kapasiteyi artırma ve iyi uygulamaların dünya kentleriyle paylaşılması açısından önemli katkılar sunuyor.

Yeni Dönem Vizyonu: “Sağlıklı Kent Kadıköy”

Yeni fazda Kadıköy Belediyesi, “Sağlıklı Kent Kadıköy” vizyonu ile çalışmalarını sürdürecek. DSÖ’nün belirlediği öncelikler arasında eşitsizliklerle mücadele, kentsel refahın artırılması, çevresel sorunlar, bulaşıcı hastalıklar ve acil sağlık durumlarına karşı kentlerin daha etkin rol üstlenmesi yer alıyor.

Önümüzdeki beş yılda çalışmalar; insan odaklı kentler oluşturmak, sağlıklı kentsel alanlar tasarlamak, katılımı artırmak, toplumsal refahı güçlendirmek, kapsayıcı toplumlar geliştirmek ve sürdürülebilir üretim-tüketim politikalarını desteklemek başlıkları altında yürütülecek.

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: